28 september 2010

Meertens Instituut lanceert digitale nieuwsbrief

Waarom is Terschelling de bakermat van het Nederlandse balladeonderzoek? Waarom zijn volksverhalen nog altijd populair? Wie was Julius Moormann? Het antwoord op deze vragen vindt u in de eerste digitale nieuwsbrief van het Meertens Instituut, die op 1 oktober verschijnt.

Met de maandelijks te verschijnen nieuwsbrief wordt de lezer nog meer betrokken bij het diverse onderzoek van het Meertens Instituut.

Doelgroep
De nieuwsbrief is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in de activiteiten en ontwikkelingen op het Meertens Instituut: trouwe bezoekers van onze website of het Meertens Panel, instellingen die op hetzelfde vakgebied werkzaam zijn en de pers.

De nieuwsbrief

De nieuwsbrief is opgebouwd uit verschillende onderdelen. De rubriek Uitgelicht biedt een stukje verdieping op een actueel onderzoeksproject. De aanleiding kan variëren van een nieuw gestart project tot een congres, promotie of publicatie. Deze rubriek heeft altijd de vorm van een interview met een van de onderzoekers. De rubriek Nieuw in de collectie belicht een nieuw verworven item in de collectie van het instituut. Nieuw is verder de rubriek Meertens in de media, die berichten uit de media toont waarin het Meertens Instituut centraal staat. Met de Vraag van de maand wordt het lezerspubliek nog meer bij het onderzoek betrokken. Lezers kunnen een vraag insturen, welke door de redactie met medewerking van een documentalist of onderzoeker wordt beantwoord.

Aan- en afmelden
Aanmelden voor de nieuwsbrief kan op de website: http://www.meertens.knaw.nl/nieuwsbrief. Daarna wordt via het opgegeven mailadres om verificatie gevraagd, zodat niemand de nieuwsbrief ongevraagd toegestuurd krijgt. Via het afmeldformulier kunt u zich elk moment weer afmelden voor de nieuwsbrief.
—————————————————————————————————-
Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met de redactie:
nieuwsbrief@meertens.knaw.nl