Saber Gigasari, N. (Niloufar)

Onderzoeksgroep
Linguïstiek en TaalvariatieBiografie
Niloufar Saber Gigasari (1989) is onderzoeker linguïstiek en taalvariatie aan het Meertens Instituut. Ze behaalde haar master aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) in 2019 met een scriptie over een onderzoek naar initiatie, respons, feedback (IRF) en verdere participatiemogelijkheden van studenten in de klas.
In haar eerste master, behaald aan de Universiteit van Guilan in 2015, richtte ze zich op de relatie tussen de neiging tot sociale vergelijking, zelfeffectiviteit en burn-out bij docenten in het Engelse taalonderwijs.
Haar onderzoeksinteresses zijn de relaties tussen taal en cultuur, taalvariatie, diversiteit en inclusie in multiculturele en tweetalige omgevingen, en het psychologisch welzijn van werknemers in multiculturele organisaties. Bij het Meertens Instituut houdt ze zich bezig met onderzoek naar cultureel gedrag en de wederzijdse invloed daarvan op taaldynamiek, evenals de gevolgen van taal voor interculturele interacties. Naast haar werk bij het Meertens Instituut is ze docent taal en cultuur.
Uitgelichte publicaties
- Gigasari, N.S., (februari 2023). Taarof from Inside and Outside. Manuscript ingediend voor publicatie in het peer-reviewed tijdschrift Journal o Language and Culture.
- Gigasari, N. S., & Hassaskhah, J. (2017). The effect of social comparison tendencies on EFL teachers’ experience of burnout and instructional self-efficacy. Cogent Psychology, 4(1), 1327130.
- Hassaskhah, J., Tous, M. D., & Saber, N. PROFESSIONAL BURNOUT FROM SOCIAL COMPARISON THEORY: A CASE OF IRANIAN ENGLISH LANGUAGE TEACHERS.